מהי תקשורת בינאישית? תהליך של העברה וקליטת מסרים בין בני אדם.

המסרים עוברים בתקשורת כתובה, מילולית ובתקשורת לא מילולית. ככל שיהיה קשר בין המסרים המילוליים ללא מילוליים כך המסר יעבור בדרך הטובה ביותר ונצליח בפגישות בינאישיות.

כשיש סתירה בין מסר מילולי ולא מילולי- המסר שייקלט וישפיע יותר יהיה זה שנמסר ללא מילים, בשפת הגוף והפנים.

מיומנויות תקשורת צריכות לכלול :

שליטה בדיבור – ברור, נגיש ומותאם להבנה לצד השני.

שליטה בשפת הגוף והפנים – מודעות לגוף שלנו, דיבור מחובר מבפנים מגיע עם שפת גוף תואמת ומחזקת את הנאמר.

הקשבה – יכולת הקשבה לצד השני, הקשבה למה שאומר ואף למה שאומר בשפה הלא מילולית, הרגשת האנרגיה ותזוזות הגוף והבעות הפנים.

מי נוכח בתקשורת הבינאישית? אני, המסר והאחר.

לאחר יש פרדיגמות משלו דומות או שונות משלנו, יש לו *סגנון תקשורת שגם כן יכול להיות זהה או שונה מאיתנו וכמובן יש לו פרשנות. הצלחת השיח היא כאשר הפרשנות זהה לכוונת המסר.

*בנושא סגנונות תקשורת אכתוב מאמר בנפרד כי זהו נושא רחב וסופר מעניין.

אחד הדברים החשובים בתקשורת זה לוודא שהפרשנות אכן נכונה לכוונתנו.

בתקשורת ישנם מס' סוגי מטרות, בתקשורת בענייני עבודה: ראיון עבודה, ישיבה, פגישת משא ומתן, מכירה, שכנוע התקשורת הינה אסטרטגית.

תקשורת אסטרטגית כוללת לרוב תכנון – חשיבה מהסוף להתחלה: מה אני רוצה להשיג בסוף התהליך?

נחלק ל – 3 רמות:

  1. ידע: מה המסרים שלי? מה אני רוצה שידעו עליי ועל מה שאני רוצה להציע או להשיג.
  2. רגש: איזה רגש אני רוצה להפעיל על הצד השני בכדי שיבצע את מה שאני רוצה.
  3. פעולה: מה הפעולה שאני רוצה שתתבצע בסוף תהליך התקשורת.

אתמקד קצת בנושא הרגש – רגש מגיע מתקשורת ויזואלית– שפת גוף ופנים, אנרגיה, כריזמה, כימיה. אני מרצה הרבה על תקשורת ויזואלית כי בסופו של דבר כולנו מונעים מרגשות.

בכל שיחה מתנהלים למעשה 2 ערוצים: אחד במציאות מולנו ואותו אפשר לשמוע במילים ואחד במחשבות שלנו שמונעות מרגשות פנימיים שמציפים אותנו.

מראה עיניים מיד שולח אותנו פנימה לתחושות, לבטן שלנו. ומה שמתיישב בבטן לא מרפה ומכריע על מה שנחליט בסוף.

אם מי שמולנו ירגיש רגשות חיוביים כמו: הוא נעים לי, הוא מרגיש לי אמיתי, הוא נותן לי תחושת רוגע, הוא נותן לי תחושת בטחון, הוא מרגיש לי אמין, יש כימיה, יש וויב טוב וזרימה טובה, הוא ממלא אותי באנרגיה, הוא משמח אותי וכו'

אז כנראה שנצליח להשיג את המטרה שלנו באותה שיחה.

מאמרים נוספים

תקשורת בנאישית לבכירים

כל מה שרצית לדעת על תקשורת בנאישית לבכירים תקשורת בנאישית לבכירים מהווה את הבסיס לצמיחתם של מנהיגים מצטיינים בחברה. המיומנויות הדרושות לשם תקשורת בנאישית לבכירים

קרא עוד [...]

ייעוץ לצילומי תדמית

מה כדאי לדעת לגבי ייעוץ לצילומי תדמית ייעוץ לצילומי תדמית נעשה נפוץ בקרב מנהלים ובכירים בארגונים ועסקים, עם ההבנה של החשיבות של מיתוג אישי ועסקי.

קרא עוד [...]

שפת גוף אצל בכירים

על החשיבות של שפת גוף אצל בכירים ומנהלים התחום של שפת גוף אצל בכירים מקבל תאוצה בשנים האחרונות, עם ההבנה של החשיבות של שפת הגוף

קרא עוד [...]

מיתוג אישי

על מיתוג אישי למנהלים בעולם התעסוקתי הצלחה בניהול חברות וארגונים תלויה לא רק בכישורים ניהוליים וידע מקצועי אלא גם ביכולת לבנות מיתוג אישי שיקרין את

קרא עוד [...]

פיתוח מנהלים

מה צריך להבין לגבי פיתוח מנהלים בעסקים וארגונים התחום של פיתוח מנהלים מתפתח רבות בעת האחרונה בקרב עסקים, עמותות וארגונים ממשלתיים. גופים רבים גילו את החשיבות

קרא עוד [...]

התפתחות הדימוי העצמי

דימוי עצמי – זהו מונח מופשט שתיאורטיקנים שונים הגדירו אותו שונה. המושג מתייחס לתכונות ואיפיונים שאדם מייחס לעצמו. המונח מתייחס להיבטים שונים בחיי אדם: דימוי

קרא עוד [...]

מהו מיתוג אישי?

נושא המיתוג האישי תפס תאוצה בשנים האחרונות, הנושא עלה לראשונה בשנת 1997 כאשר הוטבע המונח החדשני של עולם השיווק המודרני: Personal Branding  בעברית: מיתוג אישי.

קרא עוד [...]

מהי תקשורת ויזואלית?

תקשורת ויזואלית היא השפה הראשונה שמקבלת התייחסות בכל אינטקציה בינאישית. זו השפה הלא מילולית שאנחנו מעבירים לסביבה בכל מפגש עם אנשים (בעבודה, חברים, משפחה, מכרים

קרא עוד [...]

מהי תדמית?

תדמית היא דמות האדם בעיניי האחר. הדימוי במהותו הוא אינסטינקט. למעשה זהו הרושם שאדם עושה על המתבונן בו והרושם נוצר על סמך סימנים חיצוניים שהאדם

קרא עוד [...]

תדמית וסטייל אישי ומקצועי

  • אתה בגרסה 2.0 - ניתוח וייעוץ תדמיתי
               לבניית תדמית אישית ומקצועית
  • ייעוץ והדרכה לבניית מלתחה
  • לימוד שיטות לשילובי פריטים ואביזרים
  • הכוונה לרכישה מותאמת
               לסגנון ולתקציב האישי
  • ספר תדמית אישי מפורט

אני כאן לעזור לך