המיתוג האישי והמקצועי, כולל הקרנה יומית של הסרט של כל אחד מאיתנו לסביבה.

הסרט מספר לנו מי האדם שמולנו. על סמך סיממנים חיצוניים כמו טיפוח אישי, סגנון לבוש, שפת גוף ופנים, סגנון התקשורת וההתנהגויות חברתיות וסביבתיות, אנשים מתרגמים אותנו ויש להם רשימה ארוכה של אפיונים: תכונות, יכולות, ערכים, אורח חיים, תחושות ורגשות.

אדם שבונה לעצמו מיתוג תדמית מתחיל ממודעות לעצמו בכל אחד מהסיממנים החיצוניים.

מי שינסה להתחפש ולבנות לעצמו תדמית שונה מאישיותו ומאפיוניו, מתישהו יתעייף ואף בסיטואציות מפתיעות ולא צפויות ייחשף שמשהו לא אמיתי, לא מחובר לדרך ששידר את עצמו. סתירה כזו יכולה לבלבל ואף ליצור משבר אמון.

לכן אחד הכללים החשובים בבניית מיתוג אישי ומקצועי זו האותנטיות, החיבור האמיתי בין הפנים לחוץ.

ברגע שבנינו לעצמנו את המיתוג שלנו בסביבת העבודה, כולם יודעים מה סגנון הלבוש שלנו, מה סגנון התקשורת, ההתנהלות היומיומית, שפת הגוף והאנרגיה והכריזמה בנוכחות שלנו.

אבל אז בעצם מגיע השלב של שימור המיתוג גם בסיטואציות מחוץ למשרד ולסביבת העבודה המוכרת והרגילה. לדוג' בטיולים, ביציאות משותפות לארוחה וכרגע גם בעבודה מהבית.

המיתוג המקצועי שלנו צריך לעבור גם דרך המחשב, אונליין.

לכן אציין 5 התייחסויות וטיפים לשמירת המיתוג האישי והמקצועי באונליין:

  1. סביבת העבודה בבית– אם במשרד השתדלתם להיות מסודרים, הוספתם אלמנטים אישיים ועיצוב משרדי בטעם האישי, כך גם בסביבת העבודה בבית. מומלץ לארגן פינה נעימה ומסודרת, לשים לב מה נראה מאחורינו בשיחות האונליין כשמצלמה פתוחה. (רצוי לא לשים רקעים מוכנים כמו עיצובי בית וכו' כדי לשמור על חשיפה ותחושת פתיחות לצד השני).

אפשר לתלות ציור או תמונה נעימה על הקיר מאחור, אולי עציץ, ממש ליצור אווירה וסביבה שגורמת לצד השני להרגיש שאתם נינוחים ונמצאים בסביבה דומה כמה שיותר לסביבה המשרדית שבה רגילים לראות אתכם.

  1. מצלמה פתוחה בשיחות וישיבות מקצועיות – מומלץ לפתוח מצלמה, גם אם ישנה אפשרות ורלוונטיות להישאר עם המצלמה כבויה.

כיבוי המלצה גורם לריחוק, חברכם לעבודה מתרחקים יותר ויותר מהניראות שלכם ומתרגלים למחשב מדבר. הריחוק הזה וההרגל לעבוד מול מחשב מדבר עלולה ליצור תחושה של חוסר רלוונטיות שלכם בעבודה, ולאיבוד הערך האנושי שלכם.

בנוסף, כל ההשפעה של הניראות שלכם נעלמת, המבט שלכם שמשפיע, החיוך, תנועות הגוף, כל מרכיבי הניראות שמשפיעים על האחר בשיחות לא קיימת וזהו הפסד גדול.

  1. תאורה– אז המלצה כבר פתוחה אבל אם תשבו בכיוון לא נכון לחלונות בבית, אנשים יראו אתכם חשוכים, יראו רק את הצללית שלכם ואי אפשר יהיה לראות את העיניים והבעות הפנים.

רצוי לעשות בדיקות בהתאם לשעות היום איך כדאי למקם את המחשב, האם להדליק אור וכמה.

טיפ נוסף, אם אין אור חזק בבית, רצוי למקם מנורה מאחורי המחשב, זו לרוב התאורה הכי טובה ומחמיאה.

  1. לבוש– כל כך חשוב לקום כל יום ולהתלבש לעבודה, גם בשביל התחושה האישית אבל גם כדי לשמור על התדמית החיצונית שלכם. לפחות בחלק העליון שאותו רואים במסך המחשב.

ההמלצה להתלבש במדרגה אחת פחות מרשמיות הלבוש שאתם לרוב מתלבשים במשרד.

אם נהגתם להתלבש למשרד בלבוש קלסי שכלל חולצות מכופתרות, כרגע בבית רצוי לבחור חולצות פולו, חולצות איכותיות מבדי סריג. הצבעים חשוב שיהיו מחמיאים לאזור הפנים.

אם נהגתם להתלבש בחולצות פולו או חולצות מבדי אריג, שיפון, אז אפשר כרגע בבית ללבוש טי שרטים משודרגים, שנראים טוב ואולי גם מעניינים בגזרה שלהם.

ואם נהגתם ללבוש טי שרט ביומיום לעבודה, שמרו על הסגנון והקפידו שהצבע יחמיא לפנים והחולצות יהיו באותו הסגנון ולא הטי שרט של הבית.

  1. שיער, ציפוניים ואיפור לנשים– להקפיד לשמור על שיער מסודר, נקי, ללא שורשים בולטים (אלא אם זה חלק מהסטייל האישי), ציפורניים מסודרות ולנשים להקפיד שהלק לא מקולף. ובנושא האיפור, מומלץ איפור בסיסי, אפילו רק אודם ומסקרה שהם הכי בולטים במסך המצלמה במחשב.

לסיכום, אנחנו חיים בעולם ויזואלי גם אם הוא כרגע עובר דרך המסך. הניתוק של המראה שלנו עלול לגרום לריחוק חברתי ומקצועי ואף איבוד הצד האנושי והשפעת הניראות והתדמית שלנו על הסביבה.

מאמרים נוספים

תקשורת בנאישית לבכירים

כל מה שרצית לדעת על תקשורת בנאישית לבכירים תקשורת בנאישית לבכירים מהווה את הבסיס לצמיחתם של מנהיגים מצטיינים בחברה. המיומנויות הדרושות לשם תקשורת בנאישית לבכירים

קרא עוד [...]

ייעוץ לצילומי תדמית

מה כדאי לדעת לגבי ייעוץ לצילומי תדמית ייעוץ לצילומי תדמית נעשה נפוץ בקרב מנהלים ובכירים בארגונים ועסקים, עם ההבנה של החשיבות של מיתוג אישי ועסקי.

קרא עוד [...]

שפת גוף אצל בכירים

על החשיבות של שפת גוף אצל בכירים ומנהלים התחום של שפת גוף אצל בכירים מקבל תאוצה בשנים האחרונות, עם ההבנה של החשיבות של שפת הגוף

קרא עוד [...]

מיתוג אישי

על מיתוג אישי למנהלים בעולם התעסוקתי הצלחה בניהול חברות וארגונים תלויה לא רק בכישורים ניהוליים וידע מקצועי אלא גם ביכולת לבנות מיתוג אישי שיקרין את

קרא עוד [...]

פיתוח מנהלים

מה צריך להבין לגבי פיתוח מנהלים בעסקים וארגונים התחום של פיתוח מנהלים מתפתח רבות בעת האחרונה בקרב עסקים, עמותות וארגונים ממשלתיים. גופים רבים גילו את החשיבות

קרא עוד [...]

התפתחות הדימוי העצמי

דימוי עצמי – זהו מונח מופשט שתיאורטיקנים שונים הגדירו אותו שונה. המושג מתייחס לתכונות ואיפיונים שאדם מייחס לעצמו. המונח מתייחס להיבטים שונים בחיי אדם: דימוי

קרא עוד [...]

מהו מיתוג אישי?

נושא המיתוג האישי תפס תאוצה בשנים האחרונות, הנושא עלה לראשונה בשנת 1997 כאשר הוטבע המונח החדשני של עולם השיווק המודרני: Personal Branding  בעברית: מיתוג אישי.

קרא עוד [...]

מהי תקשורת ויזואלית?

תקשורת ויזואלית היא השפה הראשונה שמקבלת התייחסות בכל אינטקציה בינאישית. זו השפה הלא מילולית שאנחנו מעבירים לסביבה בכל מפגש עם אנשים (בעבודה, חברים, משפחה, מכרים

קרא עוד [...]

מהי תדמית?

תדמית היא דמות האדם בעיניי האחר. הדימוי במהותו הוא אינסטינקט. למעשה זהו הרושם שאדם עושה על המתבונן בו והרושם נוצר על סמך סימנים חיצוניים שהאדם

קרא עוד [...]

תדמית וסטייל אישי ומקצועי

  • אתה בגרסה 2.0 - ניתוח וייעוץ תדמיתי
               לבניית תדמית אישית ומקצועית
  • ייעוץ והדרכה לבניית מלתחה
  • לימוד שיטות לשילובי פריטים ואביזרים
  • הכוונה לרכישה מותאמת
               לסגנון ולתקציב האישי
  • ספר תדמית אישי מפורט

אני כאן לעזור לך